2015. január 16., péntek

Kezdd korán a tavaszi készülődést - Készíts virágtartó ládát lécből


Építünk hóembert??? –szegezte nekem a kérdést a három évesem. Majd hogy méginkább nyomatékosítsa bennem igényét, hozzátette: HOLNAP?
És teljesen igaza van. Január elején, télen, ahogy a gyerekdalból is tudja, ahogy a könyvből is olvasom neki, ahogy a mesefilmből is látja, irtó nagy hónak kellene lennie és egy valamirevaló gyereknek ilyenkor, legalább egyszer térdig el kellene süllyednie abba a nagy fehér, hideg takaróban. Na ez eddig nem jött össze nekik, viszont az elmúlt napokban bőszen rollerezhettek szánkózás helyett. És amíg vártunk és várunk a télre, a hóra, én szép csöndben elkezdtem készülődni a tavaszra. A padlásról előhoztam a léceket, hogy újra bemutassam őket a fűrésznek -há’má majdnem a szánkó léceit daraboltam fel- és a nagy januári napsütésben, tavaszias hangulattól nem kicsit átitatva virágtartóládát kezdtem készíteni.




Az m1-en futó Család Barát Magazinban, meghívott DIY bloggerként már tavaly volt szerencsém részt venni. Akkor tököt faragtunk, festettünk a gyerekkel. Nagy örömömre idén is gondoltak rám, most a barkácsrovatba hívtak meg, ahová - a kérésnek eleget téve-  egyszerű, kevés anyagigénnyel bíró  DIY ötletet vittem. Az ágyrács nálam kifogyhatatlan, így újból a fáé és a Pentart akrilfestékeké volt a főszerep.

Hozzávalók:
-         könnyen fűrészelhető fa (fenyő) léc
-         szögek
-         bútorhátlap
-         Pentart akrilfestékek (country rose, country kék, bézs, fekete, fehér)
-         Pentart Vintage effekt-medium
-         Pentart Wax paszta vagy lakk spray
-         Pentart Home Sweet Home sablon
-         Struktúrpaszta

Tíz szög és kész
Kétféle virágtartó ládát is készítettem. Egy hosszabbat és egy 3 darabos kicsi szettet. Elsőnek döntsd el melyiket szeretnéd.

A kicsi láda leszabandó oldalainak darabszáma és méretei:
2 db 8cm-es,
2 db 11 cm-es ,
lécvastagság: 1.7 cm.
A kész virágtartó mérete kb. 11x12x7 cm (szélesség x mélység x magasság)

A nagy láda leszabandó oldalainak darabszáma és méretei:
2 db 35cm-es,
2 db 8 cm-es,
lécvastagság: 1.7 cm
A kész virágtartó méretei kb. 35x 12x7 cm (szélesség x mélység x magasság)
Kézifűrésszel vagy géppel szabd le a részeket és finomszemcsés csiszolópapírral (pl.100-as) puhán simítsd át az éleket úgy, hogy közben ne kerekítsd le azokat. Ha lekerekednek, akkor az oldalak összeillesztésénél látszani fog hogy a sík nem egyenletes.
Az oldalak összeszögeléséhez összesen 4 db szög kell. Ha kész vagy a kerettel, jöhet a doboz aljának előrajzolása, majd leszabása a bútor hátlapból.



Shabby chic look
Legyen kopottas, öregített hatású a felület. És ezt hogyan érjük el? A következőt tettem ennél a DIY projektnél: elsőként felkentem egy réteg fekete akrilfestéket az élekre, majd ráfestettem egy réteg fehér akrilt.
Ezt követően jött a Vintage effect, amit ecsettel vittem fel a felületre és miután megszáradt, jöhetett a fedőréteg, a színes akril.




Bőséges időt hagytam mindegyik festékréteg száradására. Miután minden megszáradt, jöhetett a csiszolópapír(100-as). Ott, ahol a Vintage effect rákerült a lapra, a csiszolópapír septiben lehúzta a fedőréteget. Így elővillant az alsó szín, a fehér. Az éleken, ahol erősebben (szándékosan) rányomtam a szemcséspapírt a fára, a fekete festék is látható lett. Ettől az összkép kontrasztosabb, nyersebb, hihetőbben kopottas lett.





Wax és a pigmentek
Mivel egy virágtartóról van szó, ahol víz is előfordul, így fontos hogy az elkészült festést fixáljuk. Ha Wax pasztával dolgozunk számítani kell arra, hogy a fedőfesték színe mélyebb tónusú lesz, ami koránt sem jelent gondot, hisz a wax előhívja az akril valós színét: úgy hat a festékben lévő pigmentekre, mint valami katalizátor.

Stuktúrpaszta

Helyezd fel a sablont a kiszemelt helyre. Egy spatula segítségével töltsd ki a sablon réseit a struktúrpasztával. Simítsd el az anyag tetejét, majd óvatosan emeld le a sablont a mintáról. Hagyd száradni a kapott mintát.





Egy Család barát alatt megvan

Ezt a DIY ötletet azért szántam a tv műsorba, mert gyorsan elkészíthető és a végeredmény mutatós és praktikus. Így bátran mondom, még a száradási időkkel együtt is másfél óra alatt elkészülhetsz vele.

Kapcsolódó bejegyzések:

Stencilezz!

Beszerzőhely: www.pentacolor.hu


Nézd újra!



Nézd újra, hogyan készítettem el a virágtartókat!
Keresd az MTVA videotárban a Család Barát Magazin január 14-i részét. Klikk a 9. részre a lenti linken.




Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is
vagy ugorj fel további ötletekért
a BorsaBox Facebook oldalára,
IDE
vagy kövess a Pinteresten!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...