2014. május 25., vasárnap

DIY ( Do It Yourself) vagyis készítsd el magadtól Régiből újat – S.K konyha átalakítás





Egy éve költöztünk abba a lakásba, amiben most élünk és kevés az a hely, amit nem magunk alakítottunk át. Az első alkalommal, amikor átléptük a lakás küszöbét, éreztem, hogy itt nekünk jó lesz. Erre mondják, hogy beleszeret elsőre az ember egy lakásba.
Persze ehhez a ’szerelem’-hez esetenként hozzátartozhat - a jó adottságok mellett- egy rakás olyan negatívum is, amiről biztosan tudjuk, már az elején(!), hogy megoldható, de létezik ez a lényeg. Egy lakás/ház vásárlásánál talán a leghasznosabb képességünk, amit jó előhívni, ha a sok részlet mellett képesek vagyunk meglátni a benne rejlő lehetőségeket. Természetesen vannak tényezők, amiken nem lehet változtatni; alapterület, fő falak helyzete, tájolás, de ha ezek stimmelnek, a pénztárcánk elbírja, összességében tetszik a kecó, akkor érdemes vételi ajánlatot tenni még akkor is, ha tudjuk változtatni  kell néhány részleten.




Lassan a konyhához is elérek, de az feltétlen a sztorihoz tartozik, hogy a mi lakásunknál az imént említett megváltoztathatatlan tényezők mindegyike, sőt még az elosztás/szobák száma is stimmelt, így óriás átalakításokat nem kellett eszközölnünk. Viszont a mindent körüllengő barna és narancs színek változásért ordibáltak dobhártyaszaggatóan. A lakás alapfestését követően, első jelentősebb átalakításom áldozatának a fürdőszobát szemeltem ki. Itt tudjátok megnézni azeredményt. Felbuzdulva ennek sikerén, rájöttem hogy nincs az a bútor, amit ne lehetne átalakítani, és tényleg! A konyha átszabásának gondolata már jó ideje beette magát az agyamba. Nem a konyhaszekrény formájával, elosztásával volt gondom, hanem a színével. Mert milyen színű volt?? BAAAAARNA, na jó világos verzióban, de akkor is BAAAAARNA.
A nehézséget a műanyag bevonat adta. De egyszer, amikor már nem bírtam magammal- most jön a szaki- öngyújtóval kicsit megpörköltem az egyik szekrényajtó szélét és láss csodát, késsel fel tudtam feszíteni a bevonatot, majd ahogy csúsztattam tovább a pengét, úgy vált el a a fa vázról, mintha parancsot teljesítene. Innentől kezdve márcsak festeni kellett.


Hozzávalók a festéshez

Ha natúr fa felületre dolgozunk: 
-         Trinát- UNITOP vizes bázisú univerzális festék FEHÉR
-         Trinát selyemfényű zománcfesték, opciók: vizes vagy oldószeres FEHÉR
-          Egy komponensű parketta lakk (!egyeztess a festékboltban, nehogy a festék vagy a lakk felmarja/ledobja a másikat)
-         teddy henger, hozzá szivacsból görgőfej, lehúzó tálca, kicsi fejű lapos ecset, oldószer, takarófólia

Ha műanyag felületre dolgozunk:
-         a fentiek + 120-as csiszolópapír

Őszintén szólva eddig én mindent felcsiszoltam, hisz a felületet befogadóvá, tapadóképessé kell tenni mielőtt a festék rákerülne. Már majdnem kibéreltem egy pöpec csiszológépet, amikor az én festőm, megemlítette az Unitop-ot.

! A Trinát UNITOP mindent bevon, ez az árán is meglátszik. Olcsóbb termék a Trinát AQUA KOLOR. Ez a termék a dobozán jelöli, hogy még a PVC ablakkeretekre is alkalmas, de tapasztalatom szerint, ha ezt használjuk feltétlen csiszoljuk át a felületet, lásd fürdőszoba átalakítás. A felület előkészítése mindig sarkalatos pont egy festésnél. Legyünk alaposabbak, ha később hőingadozásnak, víz jelenlétének, párásodásnak (fürdő), kopásnak (konyhapult) lesz kitéve.

ILYEN VOLT



Ess neki







Elsőként mosd le a felületet, ne legyen rajta por, kosz. Töröld át száraz ruhával, majd jöhet az alapozás.
- Az eredeti színtől függetlenül, bátran mondom 2x, de lehet 3x fix át kell festeni a felületet. Ha jó az alap, könnyű a munka a zománcfestékkel is. Mivel az alapozó vizes bázisú, így se nem büdös, se nem szárad ezer évig. Ahogy megszárad (kb.1 óra), jöhet a következő réteg.

- Ha az alapunk szép egyenletes, jöhet a zománc. Erre 24 óra száradási időt kell számolni. Büdös, ragad, büdös: gyereket áttolni nagyihoz ….vagy maszkban tartani másfél napig :)

- Nagy kopásállóság érdekében lakkozzuk a felületet. A pultot egyértelműen lakkozni kell.
A konyha esetében vizes lakk lett bevetve, így az is pikk-pakk megszáradt.

Ez így leírva pár sor, melóban több nap, még egy festőnek is. Én nem vagyok az, így töredelmesen bevallom a már említett festőnk segítségét kellett kérnem, gyakorlat, idő híján.
A buli viszont nem ért véget, mert, még hátra volt a fogantyú és az egyéb design projekt.


A nem rendeltetésszerű használatok lelkes gyakorlója vagyok. 17 darab fogantyú kellett a konyhába, ha ezt meg vettem volna, 15.000 Ft alatt nem úsztam volna meg (meg is vettem, majd vissza is vittem, mert kitaláltam a kanalas megoldást).



Viszont bevillant, hogy kanalak kellenek ide. Harmad árért beszereztem őket és márcsak egy kis bicepsz-tricepsz edzés kellett, hogy meghajlítsam őket. 


Lámpákat lecseréltem, a régi fém vázas bárszékeket vidéki hangulatot idéző fa bárszékere cseréltem. 



Végül pedig  a hiányzó elem; a pont az Í-re, a tyúkocskák is meglettek. Eredetileg üzenőtáblák ők, de a madzag áthelyezésével új funkciójuk lett.





Mennyi az annyi

Számold ki hány négyzetmétert kell lefesteni, annak megfelelően vegyél festéket. Ezeknél a termékeknél, követheted a becsült mennyiséget, megközelítőleg valós ajánlás.
Lefestendő felülettől függ mekkora munka lesz vele, de szánj rá időt.
Más színt is festhetsz, nem csak fehéret: a Trinát zománcnak léteznek színei is, de színezőpasztával is kikeverhetsz egyedi árnyalatokat.


A végeredmény végül önmagáért beszél: nem kellett százezreket költeni egy új bútorra, régiből újat született, a konszolidált, decens barnából, modern vintage stílus kerekedett, pipi melengető lámpákkal, totyogó pipikkel.
Ne feledjétek DIY (Do It Yourself) vagyis Te is elkészítheted magadtól ;) 

Írj, kérdezz, oszd meg ha tetszett!

Borsa




Ha tetszett a fenti bejegyzés és még szívesen nézegetnél ehhez hasonló ötleteket, keresd fel a BorsaBox Facebook oldalát.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...