2014. november 5., szerda

Dekor Paint >>>> bútorfestés: YESSS




 Amikor beköszönt a hideg, a bútorátfestések ideje is véget ér nálam. A bútorok tartóssága (szín, kialakított felület) miatt eddig csakis oldószeres festéket használtam, ami mellett a szellőztetés nélkülözhetetlen volt. Így télre mindig leálltam minden kisebb-nagyobb átfestő projekttel. Egészen mostanáig.

Hol voltál eddig?
Emlékeztek még a konyha átfestésre? Tavasz végén, nyár elején ment végbe a nagy átalakulás. Egy állandó igénybevétel mellett használt bútornál egyértelmű volt, hogy csak oldószeres festékkel esek neki. Viszont az oldószeres festékek kellemetlen szagúak(finoman fogalmaztam, de nagyon), így a festés végeztével 3-4 napig nyitva is volt a konyhaablak, hogy szellőzzön a helység.
Viszont most bátran mondhatom, véget ért az az időszak, amikor
  1. az illanó oldószer szaga miatt,
  2.  az órákig tartó száradás miatt,
  3. vagy ha épp öregített felületet kialakításáról van szó, akkor a nehézkes csiszolás miatt aggódnék.
Merthogy nemrég megismertem a Pentart festékek legújabb családtagját, a Dekor Paint Soft festéket.
A nevében is benne van (soft), hogy lágy festékről van szó, ami az első használat során egyértelműen beigazolódott. Finom krémes állagú és rettentő jó vele dolgozni. Aki szeret festeni, azért használja, aki meg most kezd érdeklődni a bútorfestés, dekorációs festés iránt, annak jó szívvel ajánlom és javaslom; a Dekor Paint-be mártsa elsőként ecsetét. 


Gyors száradás: pipa!
Elsőként nem bútoron próbáltam ki a Dekor Paint-et, hanem egy kisebb használati tárgyon: egy tálcán.
Volt egy fa tálcám, amit korábban már lekentem lazúrral. Minden nyers fafelületet lekenek lazúrral. Miért? Mert jobban szeretem, ha a visszacsiszolásnál nem a vakító friss nyers fa szín köszön vissza, hanem egy mélyebb szín, például dió. Ezzel kicsit hihetőbb lesz a koptatott kész tálcának az öregsége. 
Törtfehér tálcát szerettem volna készíteni, amin a koptatás során a lenkék szín bukkan elő. Ehhez elsőnek az egész tálcát lefestettem a lenkékre. Azt tapasztaltam, hogy a Dekor Paint könnyen simul bele a felületbe, legyen az fa vagy műanyagos felület. Könnyen terül, gyorsan szárad, ami száradáskor a fényes felületből mattba vált, és tapintásra puha, inkább már selymes réteget képez.


Szagmentes festék: pipa!
A lenkéknek káprázatos színe van, de érdemes megnézni a további 9 színt is.
 A festék vízbázisú, így nem volt kellemetlen szaga sem, sőt!

Könnyű csiszolás: pipa!

Száradás után jöhetett a törtfehér, majd mikor már minden megszáradt, fogtam egy 240 –es csiszolópapírt és ott, ahol szerettem volna (élek, oldalain néhány helyen), átdörzsöltem finoman a felületet. Megszokásból dörzsölést írok, ám korán sem kellett erőlködnöm. A festék könnyedén oldott le a papír alatt, és a por (látható a képen is) összegyűlt és nem szállt óriás porfelhőbe, mint más erőszakosan tapadó festékeknél.
A csiszolás tehát nem igényelt semmilyen közvetítő anyagot, se durva csiszolópapírt.


Én azért egy kicsit kísérletezve, kipróbáltam, hogyan reagál a dekorfesték a Pentart Vintage Effect szerére, amit eredetileg az akrilfestékekkel kezelt felületek régies, kopottas, vintage hatású kialakítására fejlesztettek.
A Vintage Effecttel kezelt felületen, ilyen lett az eredmény. Nagyobb tépettebb részek szakadtak ki a koptatás hatására.


Hogy a tálca elérje teljes vintage jellegét egy őzikés sablont választottam, amit ragasztó spray segítségével rögzítettem a felületre, melynek mintáját a már használt törtfehér festékkel pamacsoltam fel a kopott tálca közepére.



Waxolás
A Dekor Paint matt felületét színtelen wax-szal kentem át. Egy pamut textíliát az ujjamra tekerve kivettem egy kevés viaszpasztát a tégelyből, majd simító mozdulatokkal rákentem a tálca lapjára. Mivel naracsolajat tartalmaz a wax, így nemcsak nemcsak szép színe, de kellemes illeta is lett a tálcának.


Felhasznált anyagok:
Pentart Dekor Paint Soft - lenkék, törtfehér
Stamperia – Őzikés stencil/sablon
Pentart fa tálca
Pentart- ragasztó spray
Pentart Színtelen Wax paszta/viaszpaszta


A termékekről bővebben a Pantacolor oldalán olvashatsz: www.pentacolor.hu


Látva, és tapasztalva a teljes projektet, a pár hete vett maszkomat nem mondom, hogy feleslegesen szeretem be, mert a legutóbbi csempe, hidegburkolat átfestésékor nagy szolgálatot tett, de az biztos, hogy a jövőben nem lesz szükségem se rá, se az oldószeres festékre, ha bútorfestésről lesz szó ;) 




Próbáljátok ki Ti is!
Jó munkát!
BORSA

  
Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is vagy ugorj fel a BorsaBox facebook oldalára 

további ötletekért!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...