2014. június 17., kedd

Natúr hokedliből, türkiz lábú asztalka



Az Ikea több szempontból kedvenc helyem, ha enteriőr kialakításról van szó. Adott, hogy rengeteg stílusban, színben, formában nyújt számos variációt, akár egy bútorral kapcsolatban is, de ha még nem is csak vásárlás miatt megyek be- de ez szinte elkerülhetetlen- akkor inspirációs bázisnak is remek hely. Ennél már csak az ad nagyobb lelkesedést számomra, amikor egy natúr fából készült bútort találok. Minden évben lehet találni kezeletlen fából készült termékeket. Legutóbbi Ikea hacker projektem a rétegelt nyír fa magazintartók tunningolása volt. De ugyan így az Ikeában vásárolt ágyrácsok adták az alapot a kis dohányzóasztalelkészítéséhez is. És bizony hokedlis projektem volt már, mégpedig a gyerek konyha készült ugyan ebből az ülőkéből, amit itt tudsz visszanézni.
A mostani hokedli/ülőke átalakításnak több mint 30 fős közönsége volt, kamera, világítás, berendezett háttér kíséretében. Fotós, rendező instruált, operatőr adta meg a kezdést az első ecsetvonáshoz, amiről kép és film anyag is készült. Reklámfilmet forgattunk.



Egy casting sorozatot követően, nagy örömömre engem választottak egy biztosító cég reklámkampány arcának. Amikor még csak a válogatás ment, ötleteket kértek, mi az amit, mint lakását lelkesen tunningoló, átalakító, DIY projektek kedvelője, szívesen elkészítenék a filmben. Mivel éppen akkor láttam egy tuti képet egy türkizre festett, kopott ebédlőasztalról, és egy másik képet, ahol egy régi szék ülőkéje és háttámlája lett lefestve, gondoltam egyet; bedobom a natúr hokedlim átalakításának ötletét, úgyis valamilyen hordozható kisasztalkát szerettem volna, amit a gyerekek után tudok vinni egy kis gyümölcsöt, kekszet szervírozva rajta.
Az ötletet megvették, a filmhez engem választottak, így már csak a forgatás munkarésze maradt és a natúr ülőke átalakítása.
2 napon át tartott a fotózás és a forgatás. Egy ilyen munka során sokszor megáll a stáb, átrendezik a környezetet, én többször átöltöztem, igazítottak a fényeken. Élesben és a szünetekben is mázoltam az ülőként egy kicsit, ha kértek, he nem J. A két nap hangulata remek volt, én pedig kettő az egyben mosolyogtam a kamerának és a türkiz ülőke vagyis akkor már kisasztal is elkészült.




Hozzávalók:

- 1 db natúr, tömör erdei fenyő ülőke, jelen esetben ODDVAR Ülőke
- Fehér TRILAK – trinát Aqua Kolor időjárás álló selyemfényű zománcfesték
- Pentart akrill matt festék- country kék színe
- maszkoló szalag
- lakk, Köber parketta lakk - vizes alapú

  1. lépés
Elsőként fesd le fehérre az ülőkét. Úgy gondoltam, hogy most ezen a darabon nem végzek semmilyen koptatást, öregítést, így egyenletes, tömött fehérre festettem, 2-3 rétegben. Mivel kicsi felületről van és a festék is gyorsan szárad, így ez a rész nem tart napokig. Én a forgatásra már előkészültem, így ezzel a fázissal nem akkor kellett bíbelődni.




  1. lépés
Válaszd ki azt a magasságot, ameddig szeretnéd, hogy a szék lába kék, (bármi) legyen. Maszkoló ragszalaggal jelöld ki. Majd jöhet a Pentart gyönyörű country blue árnyalata. Őszintén szólva, nagyon nehéz választani a Pentacolor festékei közül. Nagyon sok, szépséges színnel látják el a hobbisokat. Én aktuálisan bele vagyok szerelmesedve ebbe a színbe, így nálam még a 230 ml-es nagy kiszerelés is gyorsan fogy J



  1. lépés
Amint megszárad a láb, jöhet a lakk réteg. A Köber nálam, egy bevált lakkozó anyag. Sokáig kerestem a jó lakkot. Ha 4-5 félét nem próbáltam ki, akkor egyet sem. Gyorsan és könnyen lehet vele dolgozni. Magas ütésállóságot vállal és csak minimálisan sárgul. Vizes alapú így nincs szaga, és az ecsetet is pikk-pakk ki lehet mosni, ha! éppen nem felejtjük el elvinni a csaphoz. Merthogy én már az egyetek réme, sorozatgyilkosa vagyok: rendszerint megfeledkezek az ecsetekről, így már csak a beszáradtak vigyorognak órákkal a később.



Mivel lakkozott a felülete, így az ülőkére lehet bátran pakolni vagy ülni. A lakkozás jól bírja az igénybevételt.
Ennél a projektnél is csak egy egyszerű festésről volt szó, így a végeredmény abszolút beleillik a küldetésembe, miszerint hozzunk ki S.K valami újat, valami egyedit a régiből, a meguntból.
A különbség szemmel látható, remélem tetszik nektek is! ;)


Do It Yourself!

Borsa




Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is vagy ugorj fel a BorsaBox Facebook oldalára további ötletekért!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...