2010. augusztus 6., péntek

Születésnap


Fű alatt szerveztem, titkolóztam, telefonon egyeztettem, a beavatottakkal csöndben összekacsintottam. Ilyen hangulatban telt el az anya kerek évfordulós szülinapját megelőző egy hónapom. Agyaltam reggel, délben este mit is adhatnék én annak a személynek, akitől bizony egész életem során annyit kaptam és kapok.
  Praktikus ajándékok élből kilőve; se az alkalomhoz, se az ő személyiségéhez nem illik az ilyen szülinapi ajándék. Aztán egyszercsak bekattant a fogaskerék és már láttam a teljes ajándék arzenált. Ehhez a hozzávalók a következők voltak: anya mindenkori legjobb barátnői, a barátnők és családtagok által írt egy-egy személyes történet, egy emlékkönyv és nagy hallgatás mindenkitől, hisz a szülinap, az összes vendégével, helyszínével meglepetés volt az ünnepeltnek.
Tudtam, hogy egy ilyen születésnap, minden járulékos eseményével többet fog jelenteni anyának egy hatodik ’fritőzsütőnél’ (nincs is neki).
A mindenkitől begyűjtött személyes történeteknek elkészült az emlékkönyv. Későbbi tulajdonosának feladata maradt, hogy azokat kedve szerint összerendezze benne.
És mint ahogy a Micimackóban volt: ….”ott volt a csokoládé és fagylalt és torta három gyertyával és Füles neve a tortán, piros cukorból kikanyarítva”….


Emlékkönyv

Hozzávalók:

- Easy Crea Books alapkészlet, fehér 21 cm-es az album alapjához
- bellap vagy tetszés szerint kiválasztott fotókarton sk. méretre vágva
- textilanyag (itt anyagában mintás selyem vászon ….nem tudom a pontos nevét)
- 3- mm-es organzaszalag hússzínű és bordó
- 7 mm-es hússzínű organzaszalag
- születésnapos témájú scrapbook papír
- 3D-s ragasztó pöttyök
- hobbiragasztó
- nyomdázáshoz viráginda mintás szilikonbélyegző (Ornamente), krémszínű bélyegzőpárna vagy sima vízfesték
- ékszerdrót, kidomborodó csillámos ragasztó (én üvegfestéket használtam)
- olló, sniccer, vonalzó

Az alap album összeállításában segít a mellékelt útmutató, de ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, kérjünk segítséget az üzletben az eladókat. Sok új technikát, eszközt nekik köszönhetően ismertem meg, lelkes hobbisok ők is így számos területen tudnak segíteni.
Az album, fedő oldalaira dolgozzuk rá a textilanyagot. Mivel ragasztós oldallal van bevonva, így csak egyenletesen rá kell simítani az anyagot. A scrapbookos lapról vágjuk ki a körvonalak mentén az ajándékcsomag mintákat és egy nagyobb képnek való ablakot háttér peremmel együtt. Jelen esetben a később felkerülő kunkorodó szalagok és a szabálytalan peremű csomagminták miatt, a nagy ablak széleit nem vágtam egyenesre. Az organza szalagokat mielőtt felhelyeznénk ujjunk, körmünk segítségével pödörítsük meg, de ha eleve feltekerve tároljuk, úgy már önmagában lesz a szalagban egy kis hullám.
Rögzítsük először a virágos ablakot, ekkor jöhet a nyomdázó. Tetszés szerint, bárhová nyomhatjuk a festékes szilikon mintát. Izgalmas hatást érhetünk el, ha több felület találkozásához nyomjuk. Ennél már csak az érdekesebb, ha a minta egyik fele az oldalra, másik fele egy megemelt felületre kerül, lásd a jobb felső csomagnál. A csomagokat 3D-s ragasztó pöttyökkel rögzítettem, míg a pezsgőspohár simán síkban lett felragasztva. Az egyes elemek felhelyezése közben a szalagok már kéznél voltak és a csomagok alá, fölé, közé hajtottam őket.
A csillámos üvegfestékkel áthúztam a hangsúlyos mintákat a képeken, így ki emeltem őket és csillogást is kaptak. A könyvet a bellapjaival és a további méretre vágott lapokkal együtt, a hússzínű organza szalaggal összefűztem, amit egy nagy masnival zártam le. Két kis virágot vágtam ki, az egyikbe drótot fűztem és a masnihoz rögzítettem, míg a másikat a virágos kép sarkába ragasztottam 3D- ragasztóval, így a lelógó szalagok egy utolsó hurkába tekeredhettek.



Tipp: A szilikon nyomdázóval a bellapokat is tovább díszíthetjük, sőt önálló scrapes oldalakat is csinálhatunk.

Jó tanács: Érdemes minden fecnit, lehulló maradékot eltenni. Néha ezek az anyaghulladék darabkák dobják fel a kompozíciót.


További ötletért keress a Facebookon!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...