2014. december 16., kedd

Karácsonyi üdvözlőlap- Készíts dekorációs ragasztószalaggal üdvözlőlapot



Vannak dolgok, amikben old school párti vagyok. Ilyen például az ünnepekkor egymásnak küldött jókívánságok ’csomagolása’. A számítógép előtt ülve a fél életünket meg tudjuk szervezni: tudunk rendelni, beszélgetni, tanulni, olvasni, egymásnak üzenni. Viszont az ünnepekre, születésnapokra küldött köszöntőket jobban szeretem a régi formájukban, üdvözlőlapokon elküldeni a címzetteknek. Most karácsonyra is készültem egy egyszerű és kevés anyagigénnyel bíró projekttel. Fehér papírra és mintás ragasztószalagra volt csak szükségem.



Dekorációs ragasztószalag
A színes, mintás ragasztószalagok egy pár éve robbantak be a dekortermékek világában. Annyiban különböznek el a jól megszokott, áttetsző ragasztószalagoktól, hogy minták, motívumok, szövegek díszítik a felületüket, így nem elrejteni kell őket, hanem pont hagyni, hogy jól érvényesüljenek. Csomagok díszítése mellett sok más módon is lehet őket használni: képkeretezésre, szöveg kiírására, fali dekoráció készítéséhez. Egy korábbi bejegyzésben meg tudod nézni azt is , hogyan dobtam fel a laptopom simafehér és fekete borítását.
Az angol nyelvű oldalakon washi tape néven futó dekor ragasztószalagokat én most a karácsonyi üdvözlőlapok elkészítéshez használtam. December elején vettem őket az IKEA-ban, nem e célból, de most nagy segítségemre voltak, hisz pikk-pakk lapokat kellett készítenem, pikk-pakk idő alatt. A jól bevált hármas trióra koncentráltam: egyszerű ötlet legyen, gyorsan el lehessen készíteni és mutatós végeredményt kapjak.

Első lépés- vágd ki a lapot 
Egy átlag kisméretű boríték 15-16 cm x 11 cm nagyságú.  Még az anyósomtól kaptam tavaly egy díszdobozos borítékkészlet, lehet célozva arra, hogy írjunk gyakrabban (…de nem, ő nem az a célozgatós)… szóval találtam egy rakás borítékot otthon, amit gondoltam most szétrepítek a világban. A borítékokhoz méretezve, az üdvözlőlapok alapját 15 x 9.5 cm-re vágtam. Meg nem mondom, hogy hány grammos lapok voltak ezek, így azt javaslom olyat keress, ami érezhetően nem hajlik meg , de nem is totál merev.
Mivel szintén az anyósomtól kaptam pár éve egy élvágó gépet, ami tud mintás éleket is vágni, így gondoltam kicsit kipitykézem a lapot széleit. Hasonló gépet pár éve láttam az Aldiban is. Nem volt egy óriás tétel, de ha mégsem érzed szükségét egy 5-6 különböző mintás élet vágó gépnek, akkor léteznek motívumollók is.


Második lépés- vágd ki a fenyőfát  
Na nem az erdőből, csak a fehér papírból, amit az üdvözlőlap alapjánál is használtál.
Elsőként rajzolj kézzel egy fenyőfát. A méretei legyenek a következőek: 8.5 cm (az alapja), és 13 cm (az oldalai). Törekedj a szimmetriára ;) Ha kész vagy, vágd ki és ha több lapot is szeretnél készíteni, nem csak egyet, akkor az elsőt használd sablonként. Rajzold elő a fákat és vágd ki őket.



Harmadik lépés- használd a dekor ragasztószalagot
Most jön a dekor ragasztószalag.  Egyszerű a történet: tetszés szerint díszítsd fel a fát a ragasztócsíkokkal. Ha a fa törzsétől kezded a ragasztást, akkor biztos, hogy tartani tudod a csíkok közti távolságot. De tényleg igény és fantázia dolga, hogy milyen fát készítesz. Én is volt, amit vízszintesen, volt amit függőlegesen csíkoztam, de volt, ahol teljesen befedtem a fát.




Negyedik lépés- Fát a lapra
Miután feldíszítetted a fát stift ragasztóval fixáld a fát az üdvözlő lapjához és kész is a saját készítésű karácsonyi üdvözlőlap.



Mennyi az annyi?
A fehér lapot nagy ívben vettem. Egy ívből 9!! A4-es lap jön ki + lehulló részek. 1 db A4-ből 4 db üdvözlőlapot tudsz készíteni. Egy nagy ív ára: 260 Ft
Dekor ragasztószalag: IKEA – Vintermys, 3 tekersz szalag+ adagló. Ára: 695 Ft
Kár is utána számolni, mennyire jönne ki egy lap.  A két hozzávaló árából kapsz az üzletekben - jó eséllyel-  két képeslapot.
Ha kell boríték is, akkor az még további költség. Én a Panton hálózatban szoktam papírtermékeket venni. Náluk egy színes 11x16 cm-es boríték bruttó 16 Ft-ba kerül.



+ 1 ötlet
Szatén szalagból, egy már korábban bemutatott masni készítő technikát felelevenítve, a karácsonyfára felkerült egy csúcsdísz is, egy pici masni. A mélyzöld színű szalag jó kontrasztot adott a sok fehérnek, és kiemelte a dekor ragasztószalag piros mintáit is.

Most viszont rohanok, mert a lapokat még fel is kell adnom!

Üdv,

Borsa

Kapcsolódó bejegyzések: 

Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is
vagy ugorj fel további ötletekért
a BorsaBox Facebook oldalára,
vagy kövess a Pinteresten!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...