2014. december 9., kedd

Forgasd ki a szavaidat - stencilezz magadnak üzenőkockát


Karácsony, születésnap, ünnepek. Ezek a nagy napok akkor tudnak igazán maradandóvá válni, ha sikerül valamivel személyesebbé tenni őket. Karácsonykor kifejezetten szeretem, ha az ajándék tényleg megszólítja az ünnepeltet, akár az készen vett vagy saját készítésű. A mostani csináld magad ötlet lehet ajándék a párunknak vagy épp a családnak. Régi fakockákból készítettem - üzenőtábla helyett - üzenőkockát.




Kockák.
Emlékszem a nagyszobában a szekrénysor egyik polcán ültek. Hol egymás tetejére rakosgatva, hol csak úgy hanyagul szétdobálva. Ha felépítettem, nem nőtt nagyra. Ha leromboltam, nem szaladt szét nagyon. Aztán később jött a ’na számold csak meg hány oldala van’ egrecíroztatás, ami végképp kivágta nálam a biztosítékot. Válaszul bevágtam őket a nagyszobában a szekrénysor mögé, hogy az örök feledés homálya fedje be ezeket a matekra sarkalló ördögfiókákat. Na persze azért kocka hiányban is sikerült leérettségiznem matekból egy erős hármasra, halvány négyesre (hogy hogyan lett ez bevezetve a bizonyítványba??...).
Lényeg a lényeg, a Mici nemrég megtalálta és lelkesen forgatgatni kezdte (apja lánya), majd a kicsi is megkaparintotta és már dobta volna be a szekrény mögé (anyja fia), amikor megállítottam a kezét, hogy na ezt nem; egy antimatekos elég a családban. Kézbe vettem, forgatgattam őket és mintha maga Euklidész szólt volna le, hogy ’neki mindegy…vigyem’, hirtelen rájöttem ezek a kockák valójában mire is lettek predesztinálva.

Kell hozzá
-         4 db kocka
-         Pentart Dekor Paint fekete színű festéke
-         Pentart matt akril fehér színű festék
-         Stamperia betű mintás stencil/sablon
-         Ragasztóspray


Anyagbeszerzés
Hogy nincs otthon 4 db egyforma méretű kocka? Na ezt szinte sejtettem, mert hogyha nincs a gyerek kincsvadászata a padláson, akkor nekem se lett volna kockám ….vagyis lehet mégis, így gondolkodtam, honnan lehetne beszerezni őket.
 Szóval, ahol van kisgyerek, ott lehetséges, hogy van építőkocka. Ha a készlet nagy, akkor talán nem lesz akkora hiány, ha megrövidíted kicsit. Másik opció a kocka kirakós. Nem baj, ha műanyag, a Dekor Paint megtapad a műanyag felületen is!
Gyerekjáték híján javaslom, hogy nézzétek meg, hol van a környéken asztalos. Bízd meg négy darab kocka kivágatásával. Ebben az esetben a méretet és az anyagot a saját ízlésednek megfelelően tudod kiválasztani.



Fesd le
Fesd le a kocka összes oldalát. A művelethez választhatsz sima ecsetet vagy szivacsecsetet. Én utóbbit választottam. Látni fogod, hogy hogyan fogja be a kocka felületét a festék. Biztos, ami biztos, fess két réteg. Ennek a fekete színnek egyébként is van valami érdekes játéka, amitől nem is fekete, nem is kékes, de nem is sötét szürkés, olyan minden egyszerre. A két- három réteg pedig tovább erősíti ezt az effektet.

Stencilezz
Ha megszáradt a festék, elő a stencilt. Ezt a papírvékony műanyag stencilt ragasztóspray segítségével tudod fixálni a kívánt helyen. Vékonyan lefújod a stencil egyik oldalát, ráragasztod a kocka oldalára és jöhet a fehér akril. Stencilecsetet vagy szivacsecsetet használj a betűk festékkel való kitöltéséhez. Ha kész, óvatosan húzd le a stencilt és hagyd megszáradni. A kész kockát dörzsöld át egy száraz ruhával. A Dekor Paint másik előnye, hogy lakk vagy wax nélkül is kifényesedik a festett felület. Persze ha szeretnéd, mehetnek ezek is rá.


Játék – ajándék
Mielőtt vaktában írogatnál betűket, gondold át milyen szavakat szeretnél kiforgatni. Négy kockához tippek: most, szia, anya, baba vagy angolul kiss, home, here, hope, why?, now! és persze nevek, becenevek is felkerülhetnek rá.


Warning!
Láthatod te is a képeken; bénáztam némelyiknél, szóval no para, ha elsőre nem megy –és ha még másodikra se – azért ne dobd a szekrénysor mögé a stencilt :)
Soha nem aggódj azon, ha valamelyik saját készítésű projekted nem sikerül tökéletesre. Pont a tökéletlensége teszi egyedivé és megismételhetetlenné. 
Az SK. készített dolgoknak az adja meg a báját, az értékét, hogy látod benne az alkotó elszántságát. Nem a tűhegyest, a pont jól illeszkedőt, a makulátlan tiszta felületet keresed bennük. 
Gondolj arra, a gyereked ákombákom rajzát sem azért szereted, mert anatómiai szempontból tökéletesen ábrázol téged: a felismerés pillanata balzsamozza meg a szívedet, amikor a rajzolt figurán tényleg meglátod magadat, mint egy tündér, akinek a varázshaja összecsilingel a kistündér hajával, tánc közben.
Úgyhogy csak bátorság. Az alkotás folyamatát csak egy ponton tudod elrontani: amikor bele se kezdesz ;)

Borsa

Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is
vagy ugorj fel további ötletekért
IDE
vagy kövess a Pinteresten!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...