2014. július 4., péntek

Esküvői köszöntő kártya reggel héttől, S.O.S.-ben



 Az ’Ejjj, hogy mindig van valami…’ kezdetű mondat rendszerint a lépcsőn felfelé caplatva, a hobbis sarok irányában szokott elrepülni a szám széléről, amit a ’ hála égnek!’ kijelentés szokott követni. Mert, hogy valamit mindig jó fúrni-faragni, ragasztani, festeni. És ez nem egy újkeletű dolog nálam, hisz az idejét se tudom, mikor fűztem fel az első pirított tésztából készült láncot, ami idővel zsizsikes lett és a barbie ház - ahol tároltam - a kis bogarak pattogásától volt hangos. De az sem most volt, amikor felsősként az sk só-liszt gyurma fülbevalóval, lánccal és a sötétítőfüggönyből!! varrt furuglya szoknyában catwalkoltam a suli folyósóján, a sulibuliban (atya ég hogy néztem ki, hozzá persze a feltupírozott, lakkozott tarajos fru-fru).
Volt üvegfestő periódus is, majd masszívan belezuhantam a drót ékszer gyártásban, aztán jött a scrapbook és így tovább, szóval nyughatatlan hobbista, DIY szerelmes lettem és ha jön egy szülinap vagy egy esküvő, akkor nincs megállás: nem lehet mikrót kérni tőlem nászajándéknak, mert nem veszek…. max hacsak nem egy kis szekrénykét alakíthatok át hozzá, amin tárolják majd :)



Szerintem a legutóbbi tízmilliószoros nap dátumát nagyon benézték és a péntek 13 helyett egy nappal később, június 14-én volt a varázsnap. Legalább is nekem biztosan. Aznapra esküvőre voltunk hivatalosak, plusz egy minivakációra (sztorno persze), plusz délelőtt a gyerek évzáró kirándulása, délután a tornabemutatója lett volt. Mivel négybe nem tudtunk szakadni, így hiper gyors szervezés következett és maradt a lagzi és a kirándulás (pontosítok: túrázás!) reggel. Persze a vége…és a legeleje rohanás volt, de velünk hogyan lenne másképp.
Reggel 7-kor eszméltem hogy nincsen üdvözlőlapunk, amiben a párnak, nászajándékként szánt zsozsót rakhatnánk, így szombat 7.05-kor, még párnanyomattal az arcomon asztalhoz ültem (hurrrá :) ) és nekiláttam lapot készíteni.

A korábban elkészített albumból -lánybúcsúra kapta a menyasszony- kimaradt egy lila szalvétával decoupage-olt lappár. Ez lett az alapja az üdvözlőlapnak, amit az albumnál használt maradék szalagból készült nagy masnival díszítettem. Belül a lehulló maradékokból készült szövegcímkék elkészítéséhez, az egyik legjobb hobbis haveromat, a papírvágó gépet hívtam segítségül, mely öt különböző mintában tudja elvágni az adott papírt. Anyósomtól nyúltam a gépet: ő megvette, hogy hátha egyszer, de az már csak nálam jött el, sokszor :)



Ha szalvétatechnikázni szeretnél, elengedhetetlen a decoupage ragasztólakk.
Én a Pentart termékét használtam. Jól kenhető, könnyű vele dolgozni, bártan ajánlom.
Vidd föl a ragasztólakkot a felületre, oda, ahová a szalvétát szeretnéd felhelyezni. Mérd ki szemmértékre a helyét, majd egy határozott mozdulattal simítsd fel a szalvétát a felületre.
Hogy ezt hogyan? Van, aki a lentről felfelé más a fentről lefelé és megint mások a középről kifelé simító módszert szeretik. Válaszd mindig azt, amelyikkel nem lesz buborékos, gyűrött a felsimított szalvéta.

Fotó: www.pentacolor.hu 

Jól látszik, milyen szép mintát lehet kialakítani a vágógéppel. Egyenes lapszél volt, nincs.


A masnit ragasztópisztollyal rögzítettem, legvégül pedig ragasztó srpay-vel fújtam le a kész lapot, hogy a szalvétás felület ne bolyhosodjon ki, tartósabb legyen.




Hozzávalók:
-         a szalvétatechnikához: szalvéta, és szalvéta ragasztólakk,
-         1 db decoupage-olt lap, félbehajtva,
-         fehér lap, belső felületnek (a kísérő szöveg címkéjét erre írhatod) és a külső felületnek, amire a szalvétát dolgozod rá,
-         szatén szalag, a masninak,
-         vonalzó, ceruza, sniccer és ha van, vágógép a mintás élekhez


 


Sajnos nem fotóztam le a nagy sietségben, de belülre került egy kis papír zseb is, ahol a párnak szánt pénz is helyet kapott.
Nem variáltam/variálhattam agyon a dolgot, mert az egyik gyerek a meséért, a másik a kakaóért kiabált, a férjem meg az esküvőre szedte össze a ruháit és persze a megunhatatlan kérdés, a „szerinted melyik nyakkendő jobb, ez vagy az?? megint előkerült.
A nyakkendőt kiválasztottuk, a mesét betöltöttük, úgy mint a kakaót is a gyerekbe, és a lap is elkészült.

Borsa


Ha tetszett a mostani DIY projekt, nézd meg a korábbiakat is vagy ugorj fel a BorsaBox facebook oldalára további ötletekért,



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...