2014. február 20., csütörtök

Színezd ki a laptopot


Washi tape, masking tape, de mondhatjuk dekorációs ragasztószalagnak is. Egy biztos, hívhatjuk bárhogy is, általa a felületek életre kelnek. Kiszínezhetsz vele egy unalmas egyszínű felületet, de csomagoláshoz, dekoráláshoz is használhatod. Tavaly ezzel a dekor ragiszalaggal kiszíneztem a fehér laptopom klaviatúráját, itt meg tudod nézni milyen lett. Idén viszont új géppel kezdtem az évet, ami fekete borítású, és az elejétől kezdve azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne belőle nekem tetsző színűt varázsolni.
Hát így. Fogtam magam átfóliáztam és kidekoráltam.


Ezt a deko ragasztószalagot úgy képzeld el, mint egy cellux- ot, csak sokkal könnyebben kezelhető: visszaszedhető, könnyen téphető, írhatsz is rá alkoholos filccel. Japánból származik az ötlet, innen is a washi tape elnevezés. Eredetileg rizspapírból készítették, ma akár textilből is megveheted. A felhasználási köre igen széles. Lényegében bármire ragaszthatod, tartóssága többnyire a felülettől függ. De mint látod még egy olyan mindennap használatos eszközön is, mint a laptop (kívül vagy épp a billentyűzeten), jól működik.

Hozzávalók 

-         öntapadós fehér matt fólia (tekercsben kapható 1 méter széles)
-         dekorációs ragasztószalag
-         olló

Elkészítés

Első lépésként vágd ki a fehér öntapadós fóliából azt a méretet, ami a laptop felső részének bevonásához kell. Szerencsére ez a fólia is visszaszedhető valamennyire, ha ront az ember a felhelyezésnél. Viszont inkább lassabban dolgozz, így elkerülheted, hogy levegőbuborék kerüljön a lesimított felület alá vagy ránc alakuljon ki a fólián. Kéz éllel, lassan, simító mozdulatokkal dolgozz.
Az éleket sniccerrel vágtam le. Egyszer igaz becsúszott a penge a gépbe…upps, de láthatóan semmi komolyabb kábelt nem vágtam át, a gép még működik :)
Szóval, ha a fóliázással megvagy, jöhet a dekorálás.
Ennél a felületnél azt láttam a legjobbnak, ha a dekor szalagot egymás mellé helyezve viszem fel. A végeit nem szerettem volna egyenesen hagyni, így szabálytalanul, ahogy esik úgy puffan módon, fogtam rövidebbre, hosszabbra vágtam. Mondhatnám, hogy koncepciómentes a projekt, de nem igaz; az összkép sokat számít, mint mindig.

A laptop fekete aksija irtóra belógott a már szép virágos, fehér kompozícióba, így fogtam azt is lefóliáztam és kidekoráltam az egyik szalaggal.

Próbáld ki te is és színezd át a laptopod.

Szép napot!
Borsa

Ha tetszett, amit itt láttál és még kíváncsi lennél további hasonló, otthon, egyszerűen megvalósítható ötletekre, ugorj fel a facebookos oldalamra.






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...