2013. július 29., hétfő

Lámpaernyő gombokkal





Ha lakberendezésről van szó, sokszor a készen kapható tárgyak eredeti formájával, adottságaival nem tudok kiegyezni, így átalakítom őket, de legalább is kiegészítem valamivel.
Az IKEA remek példája annak, hogy egy-egy tárgynak, bútornak több arca, funkciója is lehet. Ennek jelentőségére a cég külön nagy hangsúlyt fektet, hisz még egy fellépőt is legalább három féle verzióban lehet viszont látni, hol a színen, hol a felhasználás módján variálnak.
Így aztán, az IKEA nekem sokszor olyan, mint egy kreatív ellátó és soha nem megyek el anélkül, hogy a leértékelt részen ne néznék körül, hisz ott néha kincsre lelhet az ember, féláron.

Legutóbbi zsákmányom egy kis asztali lámpa volt.
A lámpa teste fekete acél, porfestett váz. Az ernyője pedig egy fehér színű, fehérrel hímzett szolid textil búra. Ahogy a polcon, oly hókán és magányosan álldogált, egyből megesett rajta a szívem és gondolkodás nélkül felnyaláboltam, majd a sárga szatyor mélyére süllyesztettem és már robogtam is vele a kassza irányába.
Gyereknek mindenáron és mindenhonnan kiskutyákat akartam hazahozni. Ez helyhiány és a gyerekkori asztma miatt bizony nehezen tolerálható terézanyus akciók voltak. Viszont vannak dolgok, amik nem változnak (két hete majdnem hazahoztam egy balatoni piacon árult kis csivavát), de azt hiszem a mostani bútor és használati tárgyak átalakításáról szóló küldetésem, már egy fokkal elfogadhatóbb, még úgy is, hogy egy szobányi kincs vár átalakításra.

A gombos lámpaernyő

Nagy cécót nem csináltam az ügyből. Amikor már megláttam az önmagában is helyes kis asztali lámpát, tudtam mi lesz a sorsa: gombok kerülnek rá. Új lakhelye pedig a bejáratnál található hosszú üveg előszoba asztalka végében lesz.

Hozzávalók:
-         az asztali lámpa
-         különböző méretű és színű gombok
-         hímző fonal, tű
-         ragasztópisztoly

Elkészítés:
Mivel a lámpaernyő belülről műanyag, így a gombokat lehetetlenség felvarrni. Viszont a varrás illúzióját érdemes megtartani, az üres gomblyukak látványa meg akárhogy is, de elég snassz. Így elsőként mindegyik gombot két-három keresztöltéssel lássunk el. Ha ezzel elkészültünk jöhet a ragasztópisztoly és már rögzíthetjük is a gombokat tetszőlegesen az ernyőre. Ennyi: volt tucat lámpa, nincs tucat lámpa.
Az össze munkaidő nem több egy óránál. Eredményként pedig kapunk egy saját kezűleg készített lámpát! És szerintem az a hóka, magányos kis lámpa, ami az áruház polcán várt rám anno, még örül is, hogy színt vittem az életébe ;)

Szép napot!
Borsa 

 További ötletekért ugorj föl a Borsaműhely facebookos oldalára!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...